Τετάρτη, 25 Ιουνίου 2014

Πανελλήνιες 2014: Αρμονία (Θέματα - Απαντήσεις)

Διαβάστε τα θέματα στην Αρμονία (ειδικό μάθημα) στις Πανελλήνιες 2014 κάνοντας κλικ εδώ.

Δείτε τις απαντήσεις-λύσεις Αρμονίας στις Πανελλήνιες 2014 κάνοντας κλικ εδώ (Μπρουτζάκης Θ.), εδώ (Δημοτικό ωδείο Τρικάλων) και εδώ (Youtube).   

10 σχόλια :

Ανώνυμος είπε...

Φέτος το επίπεδο εκτοξεύθηκε κατά πολύ προς τα πάνω... Αυτό είναι δείγμα ότι στις μουσικές σχολές θέλουν τους πραγματικά ταλαντούχους.

Απ' ότι είδα και στους κανόνες, μετά από 27 χρόνια, δε βαθμολογούν μόνο την απλή εναρμόνιση, αλλά τους ενδιαφέρει να παρουσιάζει ενδιαφέρον η κίνηση των άλλων φωνών καθώς και η μουσικότητα της λύσης!

Επιπλέον η υποχρωτική αναγραφή των τονικοτήτων και των βαθμίδων καθιστά πιο πιεστική την κατάσταση σ' ένα μόνο τρίωρο κι αυτό σημαίνει ότι για να επιτευχθεί ένας καλός βαθμός δεν αρκεί πια να διαθέτει κανείς μια στοιχειώδη γνώση, αλλά κυριολεκτικά να παίζει την αρμονία στα δάχτυλα!

Απαιτείται πλέον άριστη προετοιμασία στα μουσικά σχολεία και στα ωδεία.

Πολύ εμπνευσμένη η λύση του κ. Μπρουτζάκη! Το ζήτημα είναι πώς θα φτάσει σ' αυτό το επίπεδο ένας έφηβος 18 χρονών; Πρέπει να 'ναι αστέρι και ν' ασχολείται χρόνια με το άθλημα...

Να δούμε τι θα βάλουν και αύριο στο ακουστικό τεστ...

Ανώνυμος είπε...

To θέμα έχει λάθη, με πιο κραυγαλέα μια διασταύρωση φωνών που βγάζει μάτι. O κ. Μπρουτζάκης και ο κάθε κ. Μπρουτζάκης γίνεται ρεζίλι με τέτοιες λύσεις που δημοσιεύει. Μαθητής το λύνει καλύτερα

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΜΠΡΟΥΤΖΑΚΗΣ είπε...

Αγαπητέ μου φίλε καλή σου μέρα.
Ευπρόσδεκτη η κριτική σου, όπως κάθε κριτική άλλωστε αν γίνεται καλοπροαίρετα. Το "κραυγαλέο λάθος" που μου επισημαίνεις πράγματι υπάρχει και διορθώθηκε λίγα λεπτά μετά την ανάρτηση της εναρμόνισης στο blog μου, μόνο που αυτά τα λεπτά ήταν η στιγμή που η ανάρτηση ανπαράχθηκε σχεδόν αμέσως, άρα χωρίς την διόρθωση.
Σου εύχομαι ολόψυχα καλό καλοκαίρι και γιατί όχι περιμένω μια ενυπόγραφη καλύτερη εναρμόνιση από την δική μου, έτσι ώστε να μην ξανακάνω τα ίδια "λάθη" με απότερο σκοπό να βοηθήσουμε όλοι μαζί τα παιδιά που τόσο μας έχουν ανάγκη.
Είναι δε τιμή μου οι μαθητές μου να γίνονται καλύτεροι από εμένα.

Σε ευχαριστώ πολύ
Με εκτίμηση
Θοδωρής Μπρουτζάκης

Ανώνυμος είπε...

Από τη στιγμή που ξεκινήσατε έκθεση «παραλλαγών» με διορθώσεις, φροντίστε η επόμενη έκδοση να έχει σωστά ορθογραφημένη την σύνδεση της αλυσίδας, και, αν είναι δυνατόν, με εναρμόνιο τρόπο (για να έχει και παιδαγωγική αξία ο διάλογός μας)
Φιλικά

Ανώνυμος είπε...

Να κάνω μια ερώτηση;

Ομολογουμένως στη σχολική αρμονία η διασταύρωση των φωνών απαγορεύεται, δεν αντιλέγω, όμως δεν υπάρχουν και κάποιες προϋποθέσεις υπό τις οποίες όχι να επιτρέπεται, αλλά απλώς να μπορεί να γίνει ανεκτή;

Π.χ. αν συντρέχουν οι παρακάτω συνθήκες:
1ον) οι φωνές να είναι εσωτερικές και
2ον) να διασταυρώνονται στο ασθενές μέρος του μέτρου
3ον) με αντίθετη κίνηση
4ον) για μικρή αξία (μικρότερη απ' τη μονάδα του χρόνου του μέτρου - στην περίπτωσή μας που η μονάδα είναι το τέταρτο, η διασταύρωση να διαρκεί για ένα όγδοο) και
5ον) όλα αυτά χάριν της επίτευξης μελωδικής κίνησης των φωνών, είναι λάθος;

Μη με παρεξηγήσετε. Ρωτάω επειδή σε μερικά εγχειρίδια αρμονίας εγκρίνεται η διασταύρωση των φωνών με όλες ή κάποιες από τις παραπάνω προϋποθέσεις. Εξάλλου, δεν υπάρχουν πάμπολλα παραδείγματα από τη μουσική φιλολογία (και κυρίως στα χορικά του J. S. Bach) που επιβεβαιώνουν αυτή την εξαίρεση στον κανόνα;

Αλλά απ' ότι φαίνεται αυτές οι τοποθετήσεις είναι μάλλον υποκειμενικές κι ενώ για τον ένα θεωρητικό είναι αποδεκτές, για τον άλλο είναι απλώς απορριπτέες...

Το θέμα είναι στην τελική πώς θα βαθμολογηθεί ο υποψήφιος από τους διορθωτές με τέτοιες αποκλίσεις αντιλήψεων; Είναι σαν το μάθημα της έκθεσης, μόνο που εδώ πρόκεται για έκθεση μουσικών ιδεών...

Νικόλας είπε...

Μέχρι και πέρσι δεν ήταν υποχρεωτική η αναγραφή των βαθμίδων και πολλοί μαθητές το "αγνόησαν" παρότι η λύση που έδωσαν ήταν πολύ καλή.
Γνωρίζουμε πως θα βαθμολογηθούν αυτά τα γραπτά;

Ανώνυμος είπε...

τα γραπτα τα διορθωνουν ατομα που γρωριζουν αρμονια ?

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΜΠΡΟΥΤΖΑΚΗΣ είπε...

Παιδια συγνώμη για την καθυστερημένη απάντησή μου αλλά βρισκόμουν επι 4ήμερο εκτός έδρας.
Στις ερωτήσεις σας τώρα.
Για σένα φίλε μου που με ρωτάς για τις διασταυρώσεις, σου απαντώ πως ναι, αυτά που μου γράφεις σε γενικές γραμμές ισχύουν, όμως στην σχολική αρμονία η διασταύρωση είναι κάτι που "χρεώνεται" ως λάθος.
Για την βαθμολόγηση του γραπτού ισχύουν (και καλώς κατά τη γνώμη μου) αντικειμενικά κριτήρια αξιολόγησης, που δεν είναι άλλα από τους νόμους της σχολικής αρμονίας όπου αποτελούν θα έλεγα και τους "κανόνες του παιχνιδιού".
Δυστυχώς ή ευτυχώς (σε σχέση με την αξιοπιστία της βαθμολόγησης) κατά την διάρκεια της 3ωρης εξέτασης, πρέπει να αποδείξουμε στον βαθμολογητή, οτι κατέχουμε σε μεγάλο βαθμό την ύλη της σχολικής αρμονίας.
Βέβαια για να μην τρελαθούμε, μια διασταύρωση δεν είναι ικανή από μόνη της να "καταδικάσει" ένα καλό γραπτό".
Σε ότι αφορά την ερώτηση του Νικόλα.
Νικόλα μου επίσημη πληροφόρηση πάνω στο ερώτημά σου μέχρι στιγμής δεν έχω.
Γνωρίζω όμως πως η συγκεκριμένη απροσεξία (το να μη διαβαστούν δηλαδή οι οδηγίες θεωρώντας πως κάθε χρόνο είναι οι ίδιες) έχει γίνει μαζικά.
Σε ότι αφορά την τελευταία ερώτηση απαντώ το αυτονόητο οτι δηλαδή οι άνθρωποι που διορθώνουν ξέρουν πολύ καλά τη δουλειά τους. Αλίμονο αν συνέβαινε το αντίθετο.

Θοδωρής Μπρουτζάκης

thodorisbroutzakis.blogspot.gr/

Ανώνυμος είπε...

Σας ευχαριστώ πολύ για τη διαφωτιστική σας απάντηση και το χρόνο που μου αφιερώσατε! Να έχετε ένα όμορφο καλοκαίρι!

Anna είπε...

Τελικά η "παράλειψη" της αναγραφής των βαθμίδων πως βαθμολογήθηκε?Αν όπως αναφέρθηκε και πιο πάνω κάποιος δεν διάβασε τις οδηγίες και δεν έγραψε βαθμίδες πόσσους τελικά βαθμούς "έχασε"???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Πνευματικά Δικαιώματα

-Επιτρέπεται η αντιγραφή του κειμένου
-Μόνο για μη-κερδοσκοπική χρήση
-ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ η αναφορά πηγής

nek-plan.blogspot.com